Udvalgte spørgsmål

Har problemer med at betale med mit betalingskort.

Fra d. 1. januar 2021 indføres der et nyt krav i Europa.
- Som en ekstra sikkerhed kan du kan blive mødt af sikkerhedsløsningen Secured by Nets, når du handler online med dit Betalingskort.

Efter du har indtastet dine kortoplysninger, skal du godkende med NemID app.
Alternativt kan du vælge at godkende med sms-kode og et kodeord, som du selv vælger.

Du kan tilmelde dit betalingskort til Secured by Nets på linker herunder
(https://enroll.3dsecure.no/nets-nemid-enroller/EnrollSite)

Læs yderligere Sikkerhedsløsninger for kortbetalinger
(https://www.nets.eu/dk-da/digital-sikkerhed/Pages/Verified-by-Visa-og-MasterCard-Secure-Code.aspx)


Kan ikke logge ind, har handlet hos jer før? 

Ofte er det en forkert adgangskode som benyttes.
- Over 90% med problemet kan logge ind igen ved at få en ny adgangskode tilsendt.

(Klik her for at få en ny adgangskode)

Kan du stadig ikke logge ind efter at have valgt at få en ny adgangskode, kontakt os venligst så hjælper vi dig gerne.

Ved at have konto hos os, kan du altid finde tilbage til din gamle faktura, og snart har vi også track & track informationerne på din ordre fra konto siden, Vi gemmer ALDRIG dine dankort oplysninger, eller giver ikke dine oplysninger videre.


Ofte stillede spørgsmål

Betaling
Kan jeg betale efter modtagelse.

Vi afsender aldrig før enten betalt via betalingskort eller bankoverførsel.

Dette gælder dog ikke ved Offentlig EAN ordre


Hvordan kan jeg betale for min ordre?

Du kan enten betale med betalingskort eller bankoverførsel. 

For offentlige institutioner er det også muligt at betale med EAN. 


Har problemer med at betale med mit betalingskort.

Fra d. 1. januar 2021 indføres der et nyt krav i Europa.
- Som en ekstra sikkerhed kan du kan blive mødt af sikkerhedsløsningen Secured by Nets, når du handler online med dit Betalingskort.

Efter du har indtastet dine kortoplysninger, skal du godkende med NemID app.
Alternativt kan du vælge at godkende med sms-kode og et kodeord, som du selv vælger.

Du kan tilmelde dit betalingskort til Secured by Nets på linker herunder
(https://enroll.3dsecure.no/nets-nemid-enroller/EnrollSite)

Læs yderligere Sikkerhedsløsninger for kortbetalinger
(https://www.nets.eu/dk-da/digital-sikkerhed/Pages/Verified-by-Visa-og-MasterCard-Secure-Code.aspx)


Bestilling
Hvordan bestiller jeg?

Du bestiller som hvilken anden webshop, ved at ligge vare i kurven og gå til betalingssiden.

Er varen på fjernlager, eller uheldigvis udsolgt kontakter vi dig hurtigst muligt, for at finde en løsning.


Kan jeg bestille over telefonen?

Nej, vi tager ikke imod bestillinger over telefon.

Har du svært ved at oprette en ordre, skriv en email med navn, adresse samt hvilke vare du ønsker.
- Så opretter vi ordren for dig. 


Jeg ønsker flere vare på min ordre.

Hvis du ønsker flere vare sammensendt med tidligere ordre.

Skal du lave en extra bestilling, hvor du også bestiller med fragt.

Ved ordreafsendelsen tilretter vi din fragtpris.

Vores fragtpriser bliver udregnet via størrelse og vægt.

Send gerne en mail til os, at du har lavet en tillægsordre.
(Vores IT system kan ikke se om du har lavet en før.)


Mangler at få en ordrebekræftelse?

Enten forkert email adresse, ellers er den endt i SPAM-mappen.

Kontakt os på email så hjælper vi med at finde fejlen, info@kridtvejsplanter.dk


Jeg ønsker en senere levering?

Det er også muligt at få, skriv det i kommentarfeltet ved ordreafgivelsen at du ønsker varerne levering på en senere tidspunkt.


Vis flere
Ordrer
Mangler vare på min ordre?

Desværre er det fysisk umuligt at have alle vare/planter på lager på en gang, og vores leverandør kan også have udsolgt.

Planter er ikke noget som bare hurtigt bliver masseproduceret som mange andre vare kan.

Vi arbejder hver dag med at holde webshoppen opdateret.


Jeg ønsker at annullerer min ordre?

Ønsker du at annullerer kontakt os hurtigst muligt. så annullerer vi ordren.

Hvis ordren når at blive afsendt og du ønsker dig at annullerer ordren. Skal du benytte dig 14 dages fortrydelsesret.
Det betyder du selv skal stå for tilbagesendelse til.

Returnere til
Kridtvejs Planter
Kridtvej 18
7980 Vils


Har indtastet forkert oplysninger

Kontakt os hurtigst mulig med dine tilrettet oplysninger så vi kan nå at rette dem inden afsendelse.

Skriv en mail til info@kridtvejsplanter.dk


Fragt & Levering
Hvor finder jeg mit track & trace?

Når vi afsender din ordre modtager du ofte et track & trace.

Kig i din email efter en mail fra enten GLS eller Afsendt.dk, de sender track & trace for os.

Har du bestilt lidt frø kan de være afsendt med Postnord som Quickbrev, hvilket ingen track & trace nr. har.


Kan jeg afhente min ordre, og hvornår?

Ja, du kan også bestille til afhentning.

Dette gøres i kurv siden, hvor du kan vælge afhentning.

Afhentning skal forgå i butikken åbningstid.

Du modtager en mail når din ordre er klar til afhentning.


Synes i har en dyr fragt?

Ja, det kan man godt sige selve fragten er dyr.

Men vi tillægger så ikke skjulte fragtgebyr i vare prisen, for så at have "Billig fragt."

Da vi har fysisk butik på Mors, ønsker vi ikke skjulte gebyr som vores kunder i butikken også betaler for.

Derved har vi så billige kvalitets vare/planter, men så en "dyr fragt"


Øvrige
Hvor er Kridtvejs Planter?

Kridtvejs planter er placeret i Nordvestjylland, på limfjordsøen Mors.

Vores adresse er Kridtvej 18, 7980 Vils


Vil gerne købe et gavekort.

Vi har i øjeblikket ikke gavekort til brug på webshoppen. 

Vi arbejder på en løsning med gavekort. 


Kan ikke logge ind, har handlet hos jer før? 

Ofte er det en forkert adgangskode som benyttes.
- Over 90% med problemet kan logge ind igen ved at få en ny adgangskode tilsendt.

(Klik her for at få en ny adgangskode)

Kan du stadig ikke logge ind efter at have valgt at få en ny adgangskode, kontakt os venligst så hjælper vi dig gerne.

Ved at have konto hos os, kan du altid finde tilbage til din gamle faktura, og snart har vi også track & track informationerne på din ordre fra konto siden, Vi gemmer ALDRIG dine dankort oplysninger, eller giver ikke dine oplysninger videre.


Reklamation & Returnering
Reklamation angående planter eller frø

Klik på linket for at læs hvordan du reklamere over frø og planter

https://kridtvejsplanter.dk/side/6-reklamation-for-planter-og-fro


Hvordan returnerer jeg?

Du har altid de 14 dages returret.

Giv os gerne besked at du ønsker at returnerer hel eller delvis din ordre.

Du står selv for omkostningerne ved returnere.

Returnerer til følgende adresse:
Kridtvejs Planter
Kridtvej 18
7980 Vils

Skriv gerne en lille seddel at du ønsker at returnere, så vi ved hvorfor vi har modtaget pakken.

Bemærk at barrodsplanter kan miste værdi ved brug af returretten.


Har ikke afhentet min pakke ved Pakkeshop

Hvis du ikke har afhentet din pakke ved GLS pakkeshop indenfor given tidrum sender GLS den retur til os.

Når vi modtager pakken antager vi det som fortrydelsesret som beskrevet i handelsbetingelserne.

Da du selv står for tilbagesending, tilbagebetaler vi kun varens pris.


Jeg har smidt planten ud og vil have en ny!

Dette er ikke muligt at smide en plante ud og så få en ny eller pengene retur.

Vi skal have mulighed for at modtage planten retur, om den er i live eller død.

Læs mere på linket herunder, angående reklamation af planter og frø, inden du graver planten op.
https://kridtvejsplanter.dk/side/6-reklamation-for-planter-og-fro


Angående leveret planter
Planter har hvide pletter på bladene?

Vi har meget kalk i vandet og vi vander oven over planterne (Simulere naturlig regn).

Det betyder at der kan komme kalk pletter på bladene.

Dette ses ofte når vi har haft varmt vejr uden naturlig regn der kan skylle det væk igen. 

Planterne tager ikke skade af kalk.

Kalk er en vigtig vækst betingelse for alle planter, det hjælper med optagelse af næringsstoffer (gødning) til planterne.


Har modtaget en død plante?

Nogle planter skyder bare sent, andre som f.eks. stauder og krydderurter visner ned om vinteren og kommer med nye skud om foråret.

Vi kontrollerer altid selv om der er liv i planterne, hvis vi er i tvivl inden afsendelse.

Et godt tip for at tjekke om der er liv i planten, er at skrabe i barken på stammen med en fingernegl, er stammen grøn under barken er der liv i planten. 


Brune blade på planten

Der er mange grunde til planter kan have brune blade, det betyder ikke planten er død..

Vinteren, varm sommer, kold sommer, regn, kraftig vind, generelt kan moder natur ofte give brune blade på planterne.

Vi kan desværre ikke kontrollere vejret.


Der er et dyr på min plante ved modtagelse.

Dette er ikke en anledning til reklamationsret.

Da planterne kommer udendørs fra, kan der være kommet et insekt med pakken.

Vi har uanmeldt kontrol fra Naturstyrelsen på planteskolen, som tjekker planterne for sygdom.