Bestilling af varer

Ved afslutning af din varebestilling får du automatisk en e-mail kvittering/bekræftelse af ordre, hvori det fremgår hvilke produkter, du har bestilt.
Ved udsolgte varer vil der blive sendt en e-mail til kunden med leveringstid. Kunden kan til vælge at ophæve købet indtil ordren er afsendt.

Alle priser er på Kridtvejsplanter.dk er inkl. 25 % moms og i Danske kroner (DKK), hvor intet andet nævnes.

Vi modtager Dankort, Visa, MasterCard, Bankoverførsler samt EAN (KUN offentlige institutioner)

Leveringsbetingelser 

Der leveres ikke til Færøerne, Grønland og udlandet.

Kridtvejs Planter benytter, GLS samt Brink Transport som transportleverandør, Kridtvejs Planter benytter den transportleverandør som passer til netop dine bestilte vare for at sikker dine vare kommer i god stand til din leverings adresse.

Leveringstiden kan variere, men ofte afsender vi lagervare indenfor 1-4 hverdage.
Dog er vores lager også synkroniseret med vores leverandørers, så vi kan tilbyde et større og breder udvalg.
Dette kan betyde at nogle gange, kan ordren kan være op til 3 uger.

Så snart vi har modtaget en ordre, bliver den hurtig gennemgået manuelt af en medarbejder, som skriver tilbage til dig hvornår vi kan levere.

Barrods planter er altid bestillingsvare, så vi kan sikre dig den bedste kvalitet!

Forår og efteråret er en travl periode, derfor kan forekomme lidt længere leveringstid end normalt.

Ved levering accepterer du at pakke, bliver stillet ved hoveddøren, medmindre andet er aftale, skriv i kommentar feltet ved ordreafgivelsen, hvis anden placering ønskes.

Kridtvejs Planter tilbyder også levering til pakkeshop, medmindre der er tale om levering af planter.

Bemærk at de angivne leveringspriser på hjemmesiden kun er gældende for brofaste steder.
Ved levering til en ikke-brofast ø kontakt Kridtvejs Planter, da ved store, tunge forsendelser kan der tillægges en mere omkostning. 

Varemodtagelse og reklamationsret

Når du modtager dine varer, skal du huske at kontrollere for eventuelle synlige skader.

Reklamation af varer som har fejl og mangler ved modtagelsen, skal meddeles inden 24 timer på mail: post@kridtvejsplanter.dk, med vedhæftet fotodokumentation af skaden og evt. indpakning og vi vil håndtere opgaven hurtigst mulig.

Der ydes generelt 2 års reklamationsret på produkter købt hos Kridtvejs Planter efter købelovens regler.

Købeloven giver dig to års reklamationsret. Dækker fejl, der var til stede da du fik varen leveret
Dækker ikke forkert håndtering, eller udtørring, frostskader m.m på planter 

Som kunde er du forpligtet at kende håndtering af levende planter og frø. Herunder plantning og pleje.
- Har du spørgsmål angående plantning og pleje kontakt os via e-mail.

Dette er også beskrevet i handelsbetingelserne ved køb fra os.

Planter er levende og derfor opføre sig forskelligt i forhold som jord, vind og vejr mv, som kan medføre at planten går ud.

Din reklamationsret for planter gælder derfor ikke for.

Forkert plantet og håndtering
Plante der står i pakke emballage eller ikke plantet indenfor 24 timer efter modtagelse.
Udsat for vind, sol eller udtørring, frostskader, eller drukning.
Plantet i forkert jord.
Plantet iblandt ukrudt, eller i tæt beplantet bunddække.
Fysiske skader som f.eks. vildt, hærværk, kraftig vindpåvirkning m.m.
Plantet udenfor sæson, eller i andre lysforhold end anbefalet på vores webshop
Planter der er plantet tæt på arealer, hvor der saltes.
Udsat for insekt og svampeskader samt sprøjteskader. 
Når du sender en reklamation af planter skal du altid vedlægge billeder.

Billeder af plante:

Af plantens blade.
Billede af hele planten.
Af plantens stamme.
Jordoverfladen, som planten er plantet i.
Planten på 2-3 m. afstand

Kridtvejs Planter har krav til at få flere billeder efter ønske for at udføre en konkret håndtering af din reklamation.

Planter som er reklamationen berettiget, Varen skal altid kunne sendes tilbage i forsvarlig emballage, Kridtvejs Planter tilbagebetaler fragtomkostningerne efter aftale.

Produkter med kort holdbarhed

Sommerblomster og barrods planter, er ikke omfattet grogaranti, disse planter erstattes derfor ikke.
Frø, løg og læggekartofler er ikke omfattet grogaranti, disse erstattes derfor ikke efter brug.

Indsend din reklamation til vores e-mailadresse post@kridtvejsplanter.dk med billeddokumentation og tekst omkring problemet.

Ændringer eller annullering af ordre

Vi kan hjælpe dig med at ændring eller annullere din ordre. Kontakt os pr. mail: post@kridtvejsplanter.dk hurtigst mulig. Dette gælder KUN hvis varen ikke allerede er blevet afsendt.

Fortrydelsesret

Vi tilbyder 14 dages fortrydelsesret efter varemodtagelsen, såfremt varerne sendes tilbage i ubrugt original pakningen. Varens salgsværdi må ikke forringes. Hvis varen bliver beskadiget eller forringet og det skyldes manglende eller for dårlig indpakning, så mister du din fortrydelsesret.

Du vælger selv om du vil have pengene retur, eller ombytning til andre varer. Du skal selv afholde de omkostninger, der er forbundet med at returnere varerne.

Returadresse:
Kridtvejs Planter
Kridtvej 18
7980 Vils
Danmark

Generelle forbehold

Vi tager forbehold for trykfejl, udsolgte varer intern og ekstern, afgiftsændringer eller prisstigning fra leverandører

Handelsbetingelser gælder for alle leverancer fra kridtvejsplanter.dk

Oplysning om klagemuligheder

En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os kan indgives til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klage Løsning:
Carl Jacobsens Vej 35, 
2500 Valby.

Du kan klage til Center for Klage Løsning via www.forbrug.dk.

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her - http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse post@kridtvejsplanter.dk

Oplysninger om sælger

Kridtvejs Planter Aps
Kridtvej 18
7980 Vils
CVR 43573799
Danmark
Tlf. +45 97 76 63 51

E-mail: post@kridtvejsplanter.dk