Købeloven giver dig to års reklamationsret. Dækker fejl, der var til stede da du fik varen leveret
Dækker ikke forkert håndtering, eller udtørring, frostskader m.m. 

Som kunde er du forpligtet at kende håndtering af levende planter og frø. Herunder plantning og pleje.
- Har du spørgsmål angående plantning og pleje kontakt os via e-mail.

Dette er også beskrevet i handelsbetingelserne ved køb fra os.

Planter er levende og derfor opføre sig forskelligt i forhold som jord, vind og vejr mv, som kan medføre at planten går ud.

Din reklamationsret for planter gælder derfor ikke for.

Forkert plantet og håndtering
Plante der står i pakke emballage eller ikke plantet indenfor 24 timer efter modtagelse.
Udsat for vind, sol eller udtørring, frostskader, eller drukning.
Plantet i forkert jord.
Plantet iblandt ukrudt, eller i tæt beplantet bunddække.
Fysiske skader som f.eks. vildt, hærværk, kraftig vindpåvirkning m.m.
Plantet udenfor sæson, eller i andre lysforhold end anbefalet på vores webshop
Planter der er plantet tæt på arealer, hvor der saltes.
Udsat for insekt og svampeskader samt sprøjteskader. 
Når du sender en reklamation af planter skal du altid vedlægge billeder.

Billeder af plante:

Af plantens blade.
Billede af hele planten.
Af plantens stamme.
Jordoverfladen, som planten er plantet i.
Planten på 2-3 m. afstand

Kridtvejs Planter har krav til at få flere billeder efter ønske for at udføre en konkret håndtering af din reklamation.

Planter som er reklamationen berettiget, Varen skal altid kunne sendes tilbage i forsvarlig emballage, Kridtvejs Planter tilbagebetaler fragtomkostningerne efter aftale.

Produkter med kort holdbarhed

Sommerblomster og barrods planter, er ikke omfattet grogaranti, disse planter erstattes derfor ikke.
Frø, løg og læggekartofler er ikke omfattet grogaranti, disse erstattes derfor ikke efter brug.

Indsend din reklamation til vores e-mailadresse post@kridtvejsplanter.dk med billeddokumentation og tekst omkring problemet.